لوگو کانال گروه هنر کانون قلم‌چی 🎓

گروه هنر کانون قلم‌چی 🎓 (honarkanoon) 13 شهریور 1397 17:41:21

گروه هنر کانون قلم‌چی 🎓

تعداد
فالوور
تعداد
مطالب
میانه
لایک هر مطلب
بیشترین
لایک هر مطلب
کمترین
لایک هر مطلب
نسبت لایک به
تعداد فالوور
4,705
0
429
0
81
6
580
120
15
4
1.7 %
0.00

پربازدیدترین مطالب کانال گروه هنر کانون قلم‌چی 🎓

تعداد لایک:580تاریخ:1399/02/24بازدید:0کامنت:8
. فمینیست آرت یا هنر زن باورانه : اصطلاحی برای اطلاق به هنری که مشخصا به مسائل هویت و تجربه زنان از دیدگاه زنانه می پردازد. فمینیست آرت یک سبک نیست بلکه در بهترین حالت معرف کوشش هایی است که در جهت ارتقای مرتبه زنان در جهان، بویژه در جهان هنر. می توان گفت که فمینیست آرت سال ها قبل از پیدایش جنبشی با این عنوان آغاز شده است. مری کست دیوارنگاره ای با مضمون زن مدرن برای ساختمان زنان در نمایشگاه جهان کلمبیایی در شیکاگو پدید آورد. اوایل سده بیستم، بانوان هنرمند انگلیسی به حمایت از پیکار در راه کسب حق رای برای زنان برخاستند، اما تا مدت ها نشانه آشکاری از تاکید بر جنسیت زنانه در هنر مشهود نبود. برخی از بانوان هنرمند مثل گریس هارتیگن آمریکایی، برای اجتناب از پیش داوری، آثارش را با نام مردانه به نمایش می گذاشتند. دیگران هم اصرار داشتند که کارشان به روان معمول مورد قضاوت قرار گیرد. بسیاری از بانوان هنرمند، حتی با دیدگاه فمینیستی مشخص نیز همین طرز تفکر را ادامه دادند. با وجود این، هنرمندانی چون هانا هوخ، فریدا کالو و کته کل ویتس به مسائلی درباره قدرت و بازنمایی جنسیت می پرداختند. فمینیست آرت به عنوان یک جنبش، همگام با نهضت آزادی زنان، از اواخر دهه ۶۰ پدید آمد. فعالیت ها در ابتدا به شکل گروهی بود: برپایی کارنماها، ایجاد کلاس های مرتبط با هنر بانوان و انتشار مجلات. بویژه مقاله لیندا ناکلین با عنوان چرا زنان هنرمند بزرگی وجود نداشته اند؟ و کتاب مسابقه دوی با مانع نوشته جرمین وزیر بسیار تاثیر گذار بود. این نوشته ها نه فقط بر دستاورد های بانوان هنرمند، بلکه بر دشواری های فرا راه آنها متمرکز شده بودند. این جنبش بیشتر ایدئولوژیک بود بنابراین طیف وسیعی از سبک ها و رسانه های جدید را در برمی‌گیرد. مادرسالاری نیز از مضامین مشترک برخی از این آثار بود. سعی در احیای هنرهایی که به طور سنتی خاص زنان، و غالبا در مرتبه پایین تر از هنر زیبا تلقی شده اند، از جنبه های مهم این جنبش است. مصداق های این جنبش را می توان در آثار نمایندگان فایبر آرت، جنبش نقش و تزیین و آثار شاپیرو می توان یافت. منتقدان هنرمندانی چون آوا هسه، ایتسا گنتس کن و لیندا بنگلیس نیز بر شمردند. . منبع : دایره المعارف هنر . #گروه_هنر_کانون #مروارید_افسری #کنکور_هنر #کنکور_کارشناسی_هنر #درک_عمومی_هنر #مشاورکنکورهنر #کنکور_ارشد_هنر #کنکورهنر #سبک_شناسی #کنکور_هنر_99 #کنکور_هنر_۹۹ #فمینیست_آرت #رویین_پاکباز

تعداد لایک:500تاریخ:1399/02/20بازدید:0کامنت:11
. واقع گرایی جادویی :  اصطلاحی که معنای چندان دقیقی ندارد و به انواع نقاشی هایی اطلاق می شود که واقع نما ولی دارای طنین خیال پردازی و نمادگرایانه اند. این نوع نقاشی ها تصویری بسیار دقیق از اشخاص و اشیا نشان می دهند، اما به دلیل حضور و یا همنشینی عناصر متناقض در انها، احساس غیر واقعیت را القا می کنند. اصطلاح واقع گرایی جادویی را نخستین بار فرانتس رو منتقد در توصیف نقاشان عینیت  جدید به کار برد. ولی در کتاب خود نقاشانی چون میرو، پیکاسو، سورینی را نیز در زمره واقع گرایان جادویی آورده است. حال آنکه آثار سوررئالیست ها بویژه آثار رنه ماگریت و سالوادور دالی با این اصطلاح مطابقت بیشتری دارد. در حقیقت هر دو جنبش از نقاشی کی ریکو منشا گرفته اند. . منبع : دایره المعارف هنر . #کنکور_هنر_99 #کنکور_کارشناسی_هنر #کنکور_هنر_۹۹ #درک_عمومی_هنر #مشاورکنکورهنر #رویین_پاکباز #کنکور_هنر #تاریخ_هنر #کنکورهنر #کنکور_ارشد_هنر #مروارید_افسری #واقع_گرایی_جادویی #magicrealism #historyofart

تعداد لایک:473تاریخ:1399/02/01بازدید:0کامنت:6
. فزون‌واقع‌نمایی یا واقع‌گرایی افراطی  یا  هایپررئالیسم: رویکردی به واقع‌نمایی با الهام از هنر عکاسی است که در آن به‌صورت بسیار دقیق و عکس‌گونه، چهره و پیکر انسان و اشیای صنعتی در ابعاد بزرگ تصویر می‌شود. هایپر رئالیسم سبکی از نقاشی است که از هنر عکاسی الهام می‌گیرد. در این گونه نقاشی‌ها، شما شاهد عکس‌ گونه بودن چهره انسان یا اشیای کشیده شده هستید. در این نوع نقاشی،  جزییات  دقیق تصویر کشیده می‌شود و تصویر ترسیم شده، حالت فرا واقعی پیدا می‌کند. نقاشی های هایپر رئالیسم بیش‌تر شبیه عکس هستند تا تصویر. به گونه‌ای که شما با دیدن این تصاویر، مرز بین نقاشی و عکس را گم خواهید کرد. در هایپر رئالیسم که می‌توان آن را سبکی از مجسمه‌سازی نیز دانست، هنرمند به صورتی کاملاً واقع‌گرایانه و با الهام از یک تصویر یا عکس، اثری بسیار دقیق و واقعی را ثبت می‌کند. اگرچه در برخی موارد هنر به معنای تاکید بر جدا شدن از واقعیت است، اما سبک هایپر رئالیسم  یا  فراواقعیت به طور کامل این مرز را از میان می‌برد. در حقیقت، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که توسط هنرمندان این سبک خلق می شوند تفاوتی با عکس‌های وضوح بالا ندارند. این در شرایطی است که برای خلق برخی نقاشی‌های هایپررئالیسم تنها از ابزارهای ساده‌ای مانند مداد و خودکار استفاده می‌شود.  تصاویر هایپر رئالیستیک به طور معمول 10 تا 20 برابر اندازه منبع اصلی بوده، اما هم‌چنان از وضوح بالا در رنگ، دقت و جزییات برخوردار هستند. بسیاری از نقاشی‌های این سبک، با استفاده از رنگ پاش و رنگ‌های اکریلیک، روغنی و یا ترکیبی از هر دو کشیده می‌شوند. «کانالتو» هنرمند ایتالیایی و «ریچارد استس» را می‌توان از نقاشان بارز این سبک نام برد. مریم نایب رزمگاهی، یکی از هنرمندان ایرانی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. پس از اتمام تابلوی «ببر در آب» این هنرمند ایرانی و نخستین واکنش‌های مثبت از جانب سایت‌ها و جامعه هنری، بسیاری از سایت‌های بین‌المللی معتبر و مطرح حیات‌ وحش از جمله  وایلدلایف پلنت،  کریتیو انیمال آرت، وایلد لایوز، نَت‌جئو  و  وایلدلایف پیج نیز این اثر را بعنوان یک «اثر هنری بی‌نظیر و البته متفاوت» معرفی کردند. . #نقاشی #عکاسی #گرافیک #هایپررئالیسم #گروه_هنر_کانون #مروارید_افسری #کنکور_هنر #کنکور_کارشناسی_هنر #درک_عمومی_هنر #مشاورکنکورهنر #کنکورهنر #کنکور_هنر_99 #کنکورهنر

تعداد لایک:460تاریخ:1399/01/02بازدید:0کامنت:21
. اکسپرسیونیسم : واژه‌ی اکسپرسیونیسم در لغت به معنای «بیان صریح احساسات درونی» است. این اصطلاح در ابتدا به عنوان جایگزین نفی‌کننده‌ای برای امپرسیونیسم به‌کار گرفته می‌شد.زمینه‌ی شکل‌گیری: اکسپرسیونیسم سده‌ی بیستم زاده‌ی حوادث تلخ و رنج‌آوری است که به بسیاری از مردم اروپا تحمیل شد. هنرمندان این سبک در وحشتناک‌ترین لحظات سده‌ی بیستم میلادی یعنی زمان استبداد آلمان نازی بر تمدن اروپایی می‌زیستند و شاهد مستقیم کشتارها و فساد آلمان در سال‌های پس از جنگ بودند. این جنبش، در حقیقت فریاد اعتراضی علیه جنگ‌ها، آداب فریب‌کارانه و فساد حاکم بر اجتماعات شهرها و ریاکاری صاحبان قدرت و مقررات غیر انسانی کارخانه‌ها بوده است.تاریخ شکل‌گیری: اولین بار این شیوه در قالب کار گروهی از نقاشان جوان در سال ۱۹۰۵ در شهر «درسدن» آلمان رسمیت یافت، اینان با الهام از آثار وان‌گوگ، نگرانی‌ها و اعتراض خود را نسبت به مصائب اجتماعی با بیانی پراحساس، صریح و شدید به تصویر کشیدند. اکسپرسیونیست‌ها در جهت اثر بخشی هر چه بیشتر هنر خود، رنگ‌های تند را به همراه ضربات سریع، خشن و محکم قلم‌مو در زمینه‌ی طرح‌های درونگرا با اشکال اغراق‌آمیز و زمخت به‌کار می‌گرفتند، به طوری که پرده‌های ایشان تشویش و اضطراب را در دل بیننده بیدار می‌کرد.ویژگی‌های بصری: اکسپرسیونیست‌ها در بازنمایی اشیاء هرگونه اصول و قواعد را کنار گذاشتند و شیوه‌ای برای بیان حالات تند عاطفی و هیجانات درونی از طریق خطوط ضخیم و نیرومند، کنتراست بالای تیرگی-روشنی، با رنگ‌های تند و تیره و اشکال تغییر یافته و کژنما خلق کردند. اکسپرسیونیست‌ها یکی از مهم‌ترین تجربیات رنگی در نقاشی اروپا بودند که سنجش عقلانی سطوح رنگی را کنار گذاشتند و به جاى تقلید از رنگ‌هاى طبیعت و آن‌چه با چشم دیده می‌شود، رنگ‌هاى ذهنى را براى بیان احساسات و عواطف خود نسبت به موضوع به‌کار گرفتند. علاقه‌ی اکسپرسیونیست‌ها به هنرهای بدوی و پریمیتیو، تحت تأثیر آثار پل گوگن (نقاش پست امپرسیونیست) است. . منبع :کتاب‌های درسی + دایره المعارف هنر + تاریخ هنر گامبریج + هنر مدرن نوربرت لینت . #کنکور_هنر_99 #گروه_هنر_کانون #کنکور_کارشناسی_هنر #تاریخ_هنر #کنکور_هنر #Expressionist #رویین_پاکباز #expressionist #مروارید_افسری #کنکور_هنر #کنکورهنر99 #اکسپرسیونیسم

تعداد لایک:428تاریخ:1399/02/24بازدید:0کامنت:16
. دارن آرونوفسکی : کارگردان،  فیلمنامه‌نویس  و تهیه‌کننده آمریکایی است. اولین فیلم خود را در سال ۱۹۹۷ به نام پی کارگردانی کرد. "پی" که یک تریلر روانشناسانه به حساب می آید، با لایه‌های عمیق فلسفی و پیچیدگی‌های ساختاری خود، به مفهوم کشف حقیقت و چیستی آن می‌پردازد. آرنوفسکی برای کارگردانی "پی" جایزه ساندنس را گرفت. "مرثیه ای بر یک رویا" زندگی چهار معتاد می پردازد که سه نفرشان به مواد مخدر و یکی شان به تلویزیون و قرص های لاغری اعتیاد دارند. رویاها و توهمات آنها بستری است برای همان بازی‌های فرمی و محتوایی میان واقعیت و خیال. آنها که در جستجوی آرامشند عملا با توسل به اعمالی خلاف طبیعت انسانی، گرچه به آرامش‌های آنی و مقطعی دست می‌یابند اما قدم به قدم از آرامش پایدار و انسانیت شان دور می شوند وآنچه در این میان فدا می شود، عشق است. چشمه" سومین اثر آرنوفسکی، با پس زمینه اخلاقی و بازهم با بهره‌گیری از فضای سوررئال ، زندگی آدم‌هایی را به تصویر می کشد که در سه مقطع زمانی متفاوت زندگی می‌کنند. محور مضمونی این فیلم میل به جاودانگی است و نبرد نافرجام انسان با مرگ. کشتی گیر" به لحاظ فرمی و شیوه روایت، کاری متفاوت در کارنامه آرنوفسکی دانست که شیر طلای ونیز را نصیب او کرد. فیلم، تنهایی‌های یک کشتی گیر کچ میانسال را روایت می‌کند. او به دنبال بازیابی اعتبار و شهرت وهویت گم کرده خویش است و فرار از تنهایی غمبار و دردناکش. در "کشتی گیر" از صحنه های خیالپردازانه و فراواقعی خبری نیست و آرنوفسکی تلاش می‌کند. قصه‌اش را واقعگرایانه و سرراست تعریف کند. "قوی سیاه" پخته ترین اثر اوست و بازگشت قدرتمندش به مایه‌های روانشناسانه و فضاهای سوررئال. او این بار تشویش‌ها، شوریدگی‌ها و پریشانی‌های یک بالرین مازوخیست وعاصی را دستمایه قرار می‌دهد و در بستر ماجراهای پشت پرده هنر باله، قصه عجیب و غریب‌ قهرمان جاه طلبش را روایت می‌کند. نینا - با بازی شگفت‌انگیز ناتالی پورتمن- شیفته صحنه است و تنها روی صحنه است که هویت خود را بازمی‌یابد. تردید‌، خیالبافی‌، وسواس و استیصال نینا، تصاحب نقش دو قوی سیاه و سفید را در باله "دریاچه قو" ی چایکوفسکی برای او دشوار و دشوارتر می‌کند. مادر آخرین آخر اوست که در ژانر وحشت روان‌شناختی ساخته شده است. . #کنکور_هنر_99 #کنکور_کارشناسی_هنر #کنکور_هنر_۹۹ #مروارید_افسری #کنکور #درک_عمومی_هنر #مشاورکنکورهنر #کنکور_ارشد_هنر #کنکورهنر #سینما_جهان #کارگردانان_سینما #سینما #خلاقیت_نمایشی #دارن_آرنوفسکی

تعداد لایک:427تاریخ:1398/12/23بازدید:0کامنت:13
. سمبولیسم یا نمادگرایی: سبکی ادبی و هنری که در تقابل با رئالیسم،ناتورالیسم و امپرسیونیسم در ۱۸۸۵شکل گرفت. و در واقع بخشی از جریان وسیع صد ماده گرایی و ضد عقل باوری اواخر سده نوزدهم بود . ژان مورئاس در بیانیه این سبک نوشت: شعر سمبولیک می کوشد ایده را به جامه شکلی ملموس در آورد. عقاید سمبولیست ها از نظریه همخوانی های بودلر منشأ می گرفت. در نظریات او شب فقط شب نیست،نمادی است از شکل آرمانی پنهان در پس آن. گوگن و پیروان او نیز اعتقاد داشتند که رنگ و خط می توانند ایده ها را بیان کنند. اما سمبولیست ها عمدتا از همان صورت خیال شاعران بهره می گرفتند. پیام آنها نیز ادیبانه بود،نه نقاشانه. نقاشان سمبولیست از سبک یگانه ای پیروی نمی کردند به همین سبب نبی ها، گوگن و برنارد را باید از آنها متمایز دانست. منشأ این سبک فرانسه بود اما به زودی در اروپا فراگیر شد. ردون،مورو،پووی د شاوان، وروبل، بوکلین و ویگان از جمله نمایندگان آن هستند. نقاشان دیگری چون گوستاو کلیمنت ، هودلر و مونک نیز به این جنبش نیز تعلق دارند. این سبک برای سبک های نقاشی متافیزیکی و سورئالیسم زمینه ساز بود. . منبع دایره‌المعارف هنر . #سمبولیسم #symbolism #کنکور۹۹ #کنکورهنر #گروه_هنر_کانون #کنکور #سبک_های_هنری #درک_عمومی_هنر#کنکور_هنر۹۹ #خلاقیت_تصویری #گوستاو_کلیمت #مروارید_افسری #کنکورهنر۹۹ #کنکور_سراسری_هنر #مشاوره_هنر #مشاور_کنکور_هنر #symbolist #historyofart #art#رویین_پاکباز

تعداد لایک:397تاریخ:1398/12/24بازدید:0کامنت:4
. پیت موندریان: در مقام یکی از رهبران انتزاع هندسی، تاثیری وسیع و عمیق بر هنر و معماری مدرن  گذاشته است. او با طرح نظریه پلاستی سیسم تحولی در انتزاع ناب به وجود آورد. در نظام زیبایی شناختی او نه فقط شگردهای بازنمایی و فضتی سه بعدی، بلکه همچنین خط های منحنی، کیفیت های احساس برانگیز بافت و سطح و جذبه عاطفی رنگ حذف شد.در سلسله پرده های درخت، نقش مایه اصلی به قالب خطوط و سطوحی درآمد که رفته رفته از خود نقش مایه مهم تر شد. در تجربه های بعدیش یک سلسله ترکیب بندی با راست گوشه های رنگین دوبعدی آفرید و به زودی با استفاده از فام های  اصلی به خلوص بیشتری در ساختمان کار خود می رسد. تحول نهایی در سبکش زمانی رخ داد که با اتصال راست گوشه ها به یکدیگر و نیز با امتداد اضلاع آنها عمق تصوری فضاهای میان شکل ها را هم از بین می برد. بدین سان هر پرده او متشکل از سطوح رنگینی است که به واسطه شبکه ای از خطوط سیاه عمودی و افقی نظم یافته اند.پایه بسیاری از آثار او نمایش ریتم حرکت در طبیعت با ایتفاده از خطوط افقی و عمودی است. او می خواست تصاویر خود را به ساده ترین عناصر بسازد: خطوط مستقیم و رنگ های خاص . . خلاصه ای از دایره‌المعارف هنر،رویین پاکباز . #رویین_پاکباز#گروه_هنر_کانون #مروارید_افسری #خلاقیت_تصویری #کنکورهنر۹۹#نئوپلاستیسیسم #مشاورکنکور#هنر#آبستره #درک_عمومی_هنر #اطاعات_عمومی #peitmondrian #mondrian #neoplatonism #abstractart #historyofart #کنکور_هنر

تعداد لایک:396تاریخ:1399/01/10بازدید:0کامنت:8
. ویلیام ترنر:رویای جهانی خیالی، غرق دریای مور و تابناک از زیبایی به سر می‌برد ولی دنیای او، دنیای آرامی نبود، سرشار از پویش و تحرک بیگانه از ترکیب‌بندی‌های ساده و محشون از شکوه و درخشندگی بود. تابلوهای ممتاز او به‌راستی شکوه و جلال طبیعت را در خیال‌انگیزترین و والاترین حالت آن مجسم می‌کنند. در کارهای ترنر، طبیعت همیشه بازتابنده و بازنمای عواطف آدمی است.او از مهم‌ترین منظره نگاران اروپایی است. علاوه بر چشم‌اندازهای دریایی و منظره‌های طبیعی، موضوع‌های تاریخی نیز نقاشی می‌کرد و در همین پرده‌ها بود که گرایش رمانتیک او عیان تر شد.در آخرین مرحله‌ی تحول هنری‌اش، به کاوش در دنیای نور و رنگ می‌پردازد. در آثار این دوره، موضوع دربرابر ترکیب‌بندی‌های رنگی بی‌اهمیت می‌شود.او در پی یافتن معادلی بصری برای مجموعه‌ای از احساس‌های غیربصری است. چرخش توفانی قلم‌مو، رنگ‌های درخشان و شکل‌های انتزاعی، درون‌مایه‌ی شاعرانه نقاشی‌اش را آشکار می‌سازند. بنابراین اشارات توصیفی به حد عوامل درجه دوم تقلیل می‌یابند. این آثار نیمه انتزاعی اش را «بخارهای رنگ‌آمیزی شده» نان نهاده اند. توجه او به جلوه‌های نور، بعداً بر امپرسیونیست‌ها‌ (به‌ویژه مونه و پیسارو) اثر گذاشت. کار او از حیث شور و حرارت و آزادی فنی از امپرسیونیسم فراتر می‌رود و با اکسپرسیونیسم سده بیستم مرتبط می‌شود. . منبع:دایره المعارف هنر . #درک_عمومر_هنر#گروه_هنر_کانون #مروارید_افسری #رومانتیسیسم #کنکور۹۹ #کنکور_هنر_۹۹ #کنکور_کارشناسی_هنر #کنکور_هنر #کنکور #رویین_پاکباز #ویلیام_ترنر #williamturner #romanticism

تعداد لایک:390تاریخ:1399/02/09بازدید:0کامنت:9
. آلفرد هیچکاک استاد تعلیق در سینما : خط کارهای او از همان آغاز به سبب باروری و پیش بینی ناپذیر بودن فرجام داستان هایش شاخص  گشت. سبک هیچکاک از موضوعات او نشات می گیرد.او موفق می شود از تماشای زندگی روزانه بی آنکه توجهی جلب شود وحشت و دلهره ایجاد کند. او تقریبا در همه ی فیلم هایش به نحوی امضای شخصی خود را جا می گذاشت. وحشت در آثار هیچکاک همانند آثار اکسپرسیونیستی شالوده ی متافیزیکی ندارد بلکه از تجربیات زندگی روزانه بورژوایی سرچشمه می گیرد. او در سایه ی یک شک با فیلمبرداری در محل واقعی یک جور حس میانمایگی شهری می آفریند و آن را با جنایات شخصیت خبیث فیلم مقایسه می کند، فیلم مردی که زیاد می دانست را دو بار ساخت. ربکا نخستین فیلم آمریکایی هیچکاک بود که یک اقتباس ادبی معتبر بود. اولین فیلم ناطق هیچکاک حق السکوت نام داشت. شیوه ی به کارگیری نقطه نظر شخصیت ها یکی از ویژگی های سبکی هیچکاک است. تریلرهای هیچکاک به خاطر طنزشان نیز متفاوت بودند. به طور مثال 39 پله. دو فیلم نخست او در مقام کارگردان به نام باغ لذت ها و عقاب کوهستان  بود. یکی از نقاط قوت هیچکاک توانایی او در قاب بندی و تدوین نماها به شیوه ای بود که بیننده می توانست افکار شخصیت هارا دریابد. هیچکاک مانند کارگردان های جنبش مونتاژ شوروی در پی برانگیختن واکنشی ناب و تقریبا فیزیکی بود. فیلم های او حول محور آدم ها و موقعیت های تکرار شونده می گشتند: مرد بیگناهی که به ورطه گناه و بدگمانی کشیده می شود، زنی روان بیمار، قاتلی جذاب و بی اعتنا به اصول اخلاقی و محلی معمولی که در پس ظاهر آرام آن تنش ها در غلیان اند. فیلم طناب فیلم پلان-سکانس به حساب می آید و در واقع از 8برداشت بلند تشکیل شده است. فیلم نیمه مستند مردعوضی به یک رویداد خبری معمولی اضطرابی عمیق تزریق می کند. پرندگان طلایه دار فیلم های وحشت از گونه ی انتقام طبیعت بود. شگرد زوم به پیش-ترکینگ (دالی زوم بک) به پس که در فیلم سرگیجه به کار رفته بود بعد ها توسط اسپیلبرگ در فیلم آرواره ها به کارگرفته شد. از تأثیرپذیری او از سینمای سایر کشورها نمی‌توان چشم پوشید، به‌ویژه مکتب مونتاژ شوروی و آثار سرگئی آیزنشتاین، سینمای اکسپرسیونیستی آلمان و آثار مورنائو و فریتس لانگ و نیز فیلم‌ساز آمریکایی دیوید وارک گریفیث در دو اثر مهمش، تولد یک ملت و تعصب. . منبع :تاریخ سینمای بوردول . #کنکور_هنر_99 #کنکور_کارشناسی_هنر #کنکور_هنر_۹۹ #مروارید_افسری #هیچکاک #سینما_جهان #کنکورهنر۹۹ #مشاورکنکورهنر #کنکور_ارشد_هنر#خلاقیت_نمایشی #کنکورهنر #تاریخ_سینما #گروه_هنر_کانون #آلفرد_هیچکاک #کنکور

تعداد لایک:366تاریخ:1399/01/26بازدید:0کامنت:9
. بهمن محصص: هنرمندی نوگرا که با نگرشی جهانی و تعهدی روشنفکرانه وضعیت بشری را در آثارش منعکس می کرد.به گفته خودش از بروگل و گویا پیروی می کرد و متاثر از جنبش انتزاعی بود که مقارن با نخستین سفرش به اروپا هنگام ظهور جنبش هنر بدون فرم بود. کمی بعد سبک اکسپرسیونیستی خود را پدید آورد: پیکرهای انسانی از شکل افتاده با سرهای گرد یا چهارگوش، گردن های باریک و اندام های ناقص، که اندکی تیره تر، همچون نقوش برجسته سنگی به نظر می آیند . این موجودات غریب و بی نام و نشان، با دهان های گشوده به فریاد شادی و یا با لبخندهای ماسیده بر لبانشان گویی بر طنز تلخ دلخوشی های قراردادی انسان امروز اشاره دارند. از اواسط دهه 40، پیکرهای برهنه عضلانی و پرپیچ و تاب با ساق ها و ساعدهای نوک باریک ظاهر می شوند که غالبا در فضای گسترده تا افق نشسته یا لمیده اند. این پیکرها با حضورشان در هیئت موجودی اساطیری ، گاه در ارتباط با یک واقعه تاریخی ، استمرار تنش دراماتیک از افسانه تا واقعیت را یادآور می شوند. محصص بیان نمادین خود را نه فقط در پیکر های آدم وار بلکه در پرندگان تنها در ساحل و ماهیان مرده روی میز نشان داده است. محصص از اواخر دهه 40، به خلق آثار سه بعدی روی آورد. تندیس های برنزی عمدتا همان پیکرهای نقاشی اوست که به صورت احجام نرم و موزون در فضا برافراشته می شوند. فرم های رها شده از سطح دو بعدی بوم، آزادانه درهم می پیچند و تنشی بیانگرانه در تنیس ها پدید می آورند. او در پیکرهایش نیروی جاذبه را با متعادل کردن پیکره روی یک نقطه خنثی می کرد و در آن ها از صور نباتی ، انسانی و جانوری و اساطیری استفاده می کرد. در جسمانیت تنیس های او فرآیندی غیر تاریخی از گذشته از دست رفته تا موقعیت موجود کنونی تبلور یافته است. او در دو دهه اخر عمرش به کولاژسازی روی آورده بود که خودش آنها را اسمبلاژ می دانست. موضوعات آنها اغلب اجتماعی و سیاسی بود که با تکه های بریده روزنامه ساخته شده بود، در ساخت آنها نیز شیوه ی اکسپرسیونیستی خاص خود را اما با صراحت بیشتر و لحنی تلخ تر بیان کرد. . منبع : دایره المعارف هنر . #کنکور_هنر_99 #کنکور_کارشناسی_هنر #کنکور_هنر_۹۹ #کنکور_هنر #کنکورهنر #درک_عمومی_هنر #گروه_هنر_کانون #رویین_پاکباز #مروارید_افسری #کنکور #کنکور_ارشد_هنر #مشاورکنکورهنر #هنر #بهمن_محصص #هنر_ایرانی #هنر_معاصر #هنرمندان_ایرانی #bahmanmohases

پربازدیدترین مطالب این هفته کانال گروه هنر کانون قلم‌چی 🎓